Senin, 24 Agustus 2015

Ballester-Molina / Ballester-Rigaud pistol (Argentina)

Ballester-Molina / Ballester-Rigaud pistol (Argentine)

Characteristics

Type: Single Action
Calibers: .45ACP
Weight unloaded: 1075 gram
Length: 216 mm
Barrel length: 127 mm (5")
Capacity: 7 rounds

The Ballester-Molina pistol, originally known as Ballester-Rigaud (so marked during first years of manufacture, circa 1938 to 1940), were made in Argentine by Hispano Argentina de Automotives SA (HAFDASA) company. Manufacture started in 1938 in attempt to provide Argentinean police and military with less expensive alternative to the Colt modelo 1927 pistol, domestically made licensed copy of the American Colt M1911A1 pistol. Production of the Ballester-Molina ceased in the early 1950s. While Ballester-Molina pistol is externally very similar to Colt, it has significant differences, especially in the safety and trigger unit arrangements. Actually, the only parts exchangeable between Ballester-Molina and M1911A1 are the barrel with link and the magazine. The trigger and safety arrangements were more or less copied from the Spanish Star pistols, with the pivoting trigger, single trigger to sear link, and no grip safety. Ballester-Molina pistols were used by Argentinean military and police, as well as supplied to the Britain during Second World war. Britain issued these pistols to their Special Operations Executives agents, which usually operated behind enemy lines.

The Ballester-Molina pistol is a short recoil operated, locked breech pistol. the locking system is similar to that of Colt M1911A1, with the swinging link used to unlock the barrel from the slide. The single action trigger is pivoted on the axis, the frame-mounted manual safety locks the slide and the hammer.
Karakteristik

Jenis: Aksi Tunggal (single action)
Kaliber: 45 ACP
Berat dibongkar: gram 1075
Panjang: 216 mm
Barrel panjang: 127 mm (5 ")
Kapasitas: 7 putaran (7 Rounds)

The Ballester - Molina pistol, awalnya dikenal sebagai Ballester-Rigaud (jadi ditandai selama tahun pertama pembuatan, sekitar tahun 1938-1940), dibuat di Argentina oleh Hispano Argentina de Otomotif SA (HAFDASA) perusahaan. Pembuatan mulai pada tahun 1938 dalam upaya untuk memberikan polisi Argentina dan militer dengan alternatif yang lebih murah untuk Colt modelo 1927 pistol, di dalam negeri membuat berlisensi salinan pistol Colt M1911A1 Amerika. Produksi Ballester-Molina berhenti di awal 1950-an. Sementara Ballester-Molina pistol adalah eksternal sangat mirip dengan Colt, ia memiliki perbedaan yang signifikan, terutama dalam pengaturan satuan keamanan dan memicu. Sebenarnya, satu-satunya bagian ditukar antara Ballester-Molina dan M1911A1 adalah barel dengan link dan majalah. Pengaturan memicu dan keselamatan yang lebih atau kurang disalin dari pistol Bintang Spanyol, dengan memicu berputar, pemicu tunggal untuk bakar Link, dan tidak ada keselamatan pegangan. Ballester-Molina pistol yang digunakan oleh Argentina militer dan polisi, serta dipasok ke Inggris selama perang Dunia Kedua. Inggris mengeluarkan pistol ini untuk Operasi Khusus Eksekutif agen mereka, yang biasanya dioperasikan di belakang garis musuh.

The Ballester-Molina pistol adalah mundur pendek dioperasikan, terkunci pistol sungsang. sistem penguncian mirip dengan yang dari Colt M1911A1, dengan link berayun yang digunakan untuk membuka barel dari slide. Pemicu aksi tunggal diputar pada sumbu, keselamatan pengguna frame-mount mengunci slide dan palu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar